Korean Grammar Sinhala
Korean Grammar Sinhala
ඔබ සාමාන්ය පෙළට කොරියන් භාෂාව ලියන්න ඉන්න කෙනෙකු නම් මේ සියලුම ව්යාකරණ කොටස් ගැන අවබෝධයක් තිබිය යුතුය.එහෙනම් ඔබට ජය.
01.(으)러 යම්කිසි අරමුණකින් යම් ක්රියාවක් සිදුකිරීමට යන බව
ප්රකාශ කිරීමේදී භාවිතා වේ. මෙය සාමාන්යයෙන්가다’,오다’
සමග යෙදේ. ක්රියාපද සමග පමණක් භාවිතා වන අතර ක්රියා මූලයේ
අවසාන අක්ෂරය ස්වරයක් නම් -러 ද ව්යඤ්ජනයක් නම්으러’ ද
එකතු කළ යුතුවේ.
보다➔보러 가다 만나다➔만나러 가다
먹다➔먹으러 가다 읽다➔읽으러 오다
02,어/아/여야 하다: කිසියම් ක්රියාවක් අනිවාර්යයෙන් කළයුතු බව
ප්රකාශ කිරීමේදී භාවිතා වේ. ක්රියාපද සහ ක්රියා විශේෂණ පද සමග
යෙදෙන අතර ක්රියා මූලය ස්වරයකින් අවසන් වන්නේ නම්아야하
다’ ද, ව්යඤ්ජනයකින් අවසන් වන්නේ නම්어야하다’ ද 하다’
ක්රියාපදයකදීි-여야하다’ ද එකතු කරනු ලැබේ. මෙයට
සමානාර්ථයෙන්어/아/여야 되다’ ද භාවිතා කරයි.
사다➔사야 하다/되다 보다➔봐야 하다/되다
먹다➔먹어야 하다/되다 입다➔입어야 하다/되다
공부하다➔공부해야 하다/되다
03.한테: මෙම නිපාත පදය නාම පද සමග එකතුවේ. සිංහල
භාෂාවේ ‘ට’ යන අදහස ගෙනදේ. සාමාන්යයෙන් ව්යවහාර භාෂාවේ
දී භාවිතා කෙරේ. මේ හා සාමාර්ථයෙන්에게’ ද භාවිතා කළ
හැකිය.
나➔나한테 친구➔친구한테
동생➔동생한테 형➔형한테
04.(으)려고 하다ථ කිසියම් ක්රියාවක් කිරීමට කථකයාගේ ඇති
අභිමතාර්ථය විස්තර කිරීමේදී භාවිතා කරනු ලබයි. ක්රියාපද සමග
භාවිතා වන අතර ක්රියා මූලය ස්වරයකින් හෝㄹ’වලින් අවසන්වේ. නම්려고 하다’ ව්යඤ්ජනයකින් අවසන් වන්නේනම් -으려고 하
다’ ද එකතු කරනු ලැබේ.
가다➔가려고 하다 만나다➔만나려고 하다
먹다➔먹으려고 하다 읽다➔읽으려고 하다
만들다➔만들려고 하다
05.(으)ㄴ: නාම පදය විස්තර කරන විශේෂණ පදය සමග යෙදේ.
ක්රියාමූලය ස්වරයකින් හෝිㄹ’ ව්යඤ්ජනයෙන් අවසන්වේ නම්ㄴ’
යෙදෙන අතරිㄹ’ හැර වෙනත් ව්යඤ්ජනයකින් අවසන්වේ නම්은’
යෙදේ.
크다➔큰 집 예쁘다➔예쁜 꽃
넓다➔넓은 교실 작다➔작은 아기
06.밖에: මෙය නාමපදයකට පිටුපසින් යෙදේ. සීමාහිත බවක්
දැක ්වීමේදී මෙම පදය භාවිතා කරයි. වාක්ය අවසානයේ
අනිවාර්යෙන්ම නාස්ත්යාර්ථය හඟවන පදයක් අන්තර්ගත කළ යුතුය.
친구➔친구밖에 하나➔하나밖에
열 명➔열 명밖에
07.-습니다/ㅂ니다: මෙය විධිමත් වර්තමාන කාල වාක්ය අවසාන
කිරීමේ රටාවකි. පළමු වරට හමුවීමකදී රැස්වීමක් වැනි රාජකාරීමය
කටයුත්තකදී හෝ වයසින් තරාතිරමින් තත්ත්වයෙන් උසස් පුද්ගලයන්
සමග කතා කිරීමේ දී භාවිතා කරයි. ක්රියා පද සහ විශේෂණ පද
සමග භාවිතා කරනු ලබයි. ක්රියා මූලය ස්වරයකින් හෝㄹ.
ව්යඤ්ජනයෙන් අවසන් වී ඇතිනම් නම්-ㅂ니다’ භාවිතා වේ. ක්රියා
මූලය ව්යඤ්ජනයකින් අවසන් වේ නම්-습니다’ භාවිතා කරනු
ලබයි.
앉다➔앉습니다 어렵다➔어렵습니다
가다➔갑니다 예쁘다➔예쁩니다
08._(으)시-:වාක්යයක උක්තය ගෞරවාර්ථ කිරීම සඳහා_(으)시’
ප්රත්ය යොදාගැනේ. ක්රියාපද සහ විශේෂණ පද සමග යෙදේ. ක්රියා
මූලය ස්වරයකින් හෝ ㄹ ව්යඤ්ජනයෙන් අවසන් වන්නේ නම්시’
ප්රත්ය යෙදේ.ㄹ’ හැර වෙනත් ව්යඤ්ජන වලින් අවසන්වන ක්රියා
මූලවලටි-으시’ ප්රත්ය යෙදේ. ගෞරවයට ලක්වන උක්ත පදයට
පසුව සාමාන්යයෙන් -께서’ යන්න එක් කරයි.
찾다➔찾으시- 듣다➔들으시-
가다➔가시- 보다➔보시-
선생님➔선생님이시- 할아버지➔할아버지이시-
09.-(으)세요?: වාක්යයක උක්තය ගෞරවාර්ථයෙන් තබන
වර්තමාන කාල වාක්ය අවසන් කිරීමේ රටාවකි. ක්රියාපද සහ විශේෂණ
පද සමඟ යෙදේ. ක්රියා මූලය ස්වරයකින් හෝㄹ’ ව්යඤ්ජනයකින්
අවසන්වේ නම් -세요’ ප්රත්ය යෙදේ. ㄹ’ හැර වෙනත් ව්යඤ්ජන
සමග යෙදේ නම් -으세요’ ද යොදනු ලබයි.
가다➔가세요? 보다➔보세요?
읽다➔읽으세요? 찾다➔찾으세요?
선생님➔선생님이세요? 학생➔학생이세요?
10.어/아/여서(순서): ක්රියාවන් සිදුකරනු ලබන අනුපිළිවෙල අනුව
එකිනෙක සම්බන්ධ කිරීමේ දී භාවිතා කරන රටාවකි. ක්රියාපද සමග
යෙදේ. ක්රියා මූලයේ අවසාන ස්වරය 아’ හෝ오’ වේ නම්아서’
ද,아’ සහ 오’ හැර වෙනත් ස්වරයකින් අවසන්වේ어서’ ද එකතු
කෙරේ.하다’ ක්රියා පද සමගි-여서’ ද යෙදේ.
가다➔가서 기다리다➔기다려서
앉다➔앉아서 찍다➔찍어서
전화하다➔전화해서
11.(으)로: යම් කිසි ක්රියාවක් සිදුකරන මාධ්යය හෝ ක්රමය ප්රකාශ
කිරීමට යොදාගන්නා ප්රත්යයකි. එසේම යම් දෙයක් සෑදී ඇති අමුද්රව්ය
විස්තර කිරීමේ දී මෙය භාවිත කරයි. නාම පද සමග යෙදේ. නාම
පදය ස්වරයකින් අවසන් වන්නේනම්로’ ද ව්යඤ්ජනයකින්
අවසන්වේ නම්-으로’ ද භාවිතා වේ.
버스➔버스로 비행기➔비행기로
손➔손으로 물➔물로
12.에서 / 까지, සිට දක්වා යන අදහස ගෙන දේ. ස්ථාන නාම සමග
යෙදේ.
집/학교➔집에서 학교까지
한국/스리랑카➔한국에서 스리랑카까지
여기/저기➔여기에서 저기까지
කාලය ප්රකාශ කිරීමේදී 부터/ 까지’ ලෙස භාවිතා කරයි.
아침/저녁➔아침부터 저녁까지
13.-(으)ㄴ අතීතයේ සිදු කරන ලද ක්රියාවට අදාළ නාම පදය විස්තර
කිරීම සඳහා ක්රියා මූලයට එකතු කරයි.
가다➔간 보다➔본
먹다➔먹은 받다➔받은
노래하다➔노래한
*팔다➔판 *돕다➔도운
14.-(으) 다음: යම් ක්රියාවක් කිරීමෙන් පසු යන අදහස ගෙනදේ.- (으) ㄴ 뒤’ හෝ -(으)ㄴ 후 ’ ලෙස ද භාවිතා කරයි. ක්රියා පද සමග යෙදේ. ක්රියාමූලය ස්වරයකින් හෝ ㄹ’ ව්යඤ්ජනයෙන් අවසන් වන්නේ නම්-ㄴ 다음’ දㄹ’ හැර වෙනත් ව්යඤ්ජන සමඟ යෙදේ නම්-(으)ㄴ 다음’ ලෙසද යොදනු ලබයි.
가다➔간 다음 오다➔온 다음
입다➔입은 다음 먹다➔먹은 다음
공부하다➔공부한 다음
*입은 뒤, 먹은 뒤// 입은 후, 먹은 후
간 뒤, 온 뒤// 간 후,온 후
15.-기 전, කිසියම් ක්රියාවක් කිරීමට පෙර යන අදහස දේ. ක්රියාපද
සමග යෙදෙන අතර ක්රියා මූලයට සම්බන්ධ කෙරේ.
가다➔가기 전 오다➔오기 전
입다➔입기 전 먹다➔먹기 전
공부하다➔공부하기 전
16.N1(이)나 N2: ‘හෝ’ යන අර්ථය ගෙන දේ. නාම පද සමග
යෙදේ.
책/연필➔책이나 연필 산/바다➔산이나 바다
우유/사과➔우유나 사과 친구/동생➔친구나 동생
17.-거나, ‘හෝ’ යන අර්ථය ගෙන දේ. ක්රියා පද සහ විශේෂණ පද
සමඟ යෙදේ.
가다➔가거나 예쁘다➔예쁘거나
먹다➔먹거나 춥다➔춥거나
공부하다➔공부하거나
18.-(이)지요? දැනටමත් දැන සිටින යමක් පිළිබඳව තවදුරටත් තහවුරු කර ගැනීමේ අරමුණින් යමෙකුගෙන් විමසීමේ දී භාවිතා කරයි. ක්රියාපද සමඟ එකතුවන අතර නාමපදයක් සමඟ සම්බන්ධවීමේදීි-(이)지요’ ලෙස යෙදේ.
가다➔가지요? 예쁘다➔예쁘지요?
먹다➔먹지요? 춥다➔춥지요?
학생이다➔학생이지요?
19.-는, වර්තමානයේ දී සිදුකරනු ලබන ක්රියාවට අදාළ නාම පද
විස්තර කිරීමේ දී භාවිතා කරයි. ක්රියා මූලයන් සමග හෝ있다’/없
다’ යන පදවල මූලයන් සමඟ එකතු වේ.
읽다➔읽는 오다➔오는
맛있다➔맛있는 맛없다➔맛없는
공부하다➔공부하는
*팔다➔파는
20.-는 것, ක්රියාපදයට පසුව යෙදෙන අතර එම ක්රියා පදය ක්රියා
නාමයක් බවට හැරවීමේදී භාවිතා කරයි.
보다➔보는 것 먹다➔먹는 것
맛있다➔맛있는 것 맛없다➔맛없는 것
공부하다➔공부하는 것
*‘는 것을’ යන්න කෙටි කරි는 걸’ ලෙස භාවිතා කළ හැකිය.
영화 보는 것을 좋아해요.➔영화 보는 걸 좋아해요.
*‘-는 것이’ලි-은 것이’ යන්න -는 게’,- (으)ㄴ 게’ ලෙස කෙටි
කර දැක්විය හැකිය.
책을 읽는 것이 좋아요.➔책을 읽는 게 좋아요.
아까 본 것이 더 좋아요.➔아까 본 게 더 좋아요.
21.-(으)면, වාක්ය දෙකක් සම්බන්ධ කිරීමේදී භාවිතා කරයි.
‘වුවහොත්’ ‘නම්’ වැනි අදහස් ගෙන දේ. පසුව යෙදෙන වාක්යයේ
අන්තර්ගතයට ඉදිරියෙන් යෙදෙන වාක්යයේ අන්තර්ගතයට ඉදිරියෙන්
යෙදෙන වාක්යයේ අන්තර්ගතය හේතුවේ.
가다➔가면 예쁘다➔예쁘면
먹다➔먹으면 같다➔같으면
공부하다➔공부하면 *덥다➔더우면
*멀다➔멀면 *듣다➔들으면
22.-으면 좋겠어요. යම් ක්රියාවක් හෝ යම් තත්වයක් බලාපොරොත්තු
වන ලෙසම ඉටු වුවහොත් හොඳයි‘ යන අර්ථයෙන් භාවිතා කරයි. ක්රියා
පද සහ විශේෂණ පද සමග යෙදේ. ක්රියාමූලය ස්වරයකින් හෝㄹ’
ව්යඤ්ජනයෙන් අවසන් වන්නේ නම් -면 좋겠어요’ දිㄹ’ හැර
වෙනත් ව්යඤ්ජන සමඟ යෙදේ නම් -(으)면 좋겠어요’ ලෙසද
යොදනු ලබයි.
*-었/았/였으면 좋겠어요, දැනටමත් සිදුවී ඇති දෙයක් පිළිබඳව
කණගාටුවට පත්වෙමින් එම තත්වය වෙනස් වනු දැකිමට ඇති කැමැත්ත
ප්රකාශ කිරිමේදී -었/았/였으면 좋겠어요’ ලෙස භාවිතා කරයි.
*예쁘다➔예뻤으면 좋겠어요 *덥다➔더웠으면 좋겠어요.
*다르다➔달랐으면 좋겠어요.
23.겠-ථ යන ප්රත්යයෙන් අනාගත කාලය හැඟවෙන අතර කථකයාගේ
කැමැත්ත හෝ අදහස ප්රකාශ කිරීමේ දී භාවිතා කරනු ලබයි. ක්රියා
පද සහ විශේෂණ පද සමඟ එකතු වේ.
보다➔보겠어요 주다➔주겠어요
먹다➔먹겠어요 입다➔입겠어요
공부하다➔공부하겠어요
24. -는 게 어때요?, යම් කිසි කාර්යයක් මෙසේ කළහොත් කෙසේ ද?
යන්න විමසීමේ දී හෝ යෝජනා කිරීමේදී භාවිතා කරයි. ක්රියා පද
සමඟ පමණක් භාවිතා කෙරේ.
가다➔가는 게 어때요? 보다➔ 보는 게 어때요?
먹다➔먹는 게 어때요?읽다➔읽는 게 어때요?
공부하다➔공부하는 게 어때요?
25.-는 것 같다ථ වර්තමානයේ යම් ක්රියාවක් හෝ සිදුවීමක් පිළිබඳව
අනුමාන කිරීමේදී භාවිතා කරයි. ක්රියා පද සහි있다’/없다’ යන පද
සමඟ යෙදේ.
가다➔가는 것 같다 보다➔보는 것 같다
먹다➔먹는 것 같다 읽다➔읽는 것 같다
공부하다➔공부하는 것 같다
26.-(으)ㄴ 것 같다,අතීතයේ යම් සිදුවීමක් හෝ ක්රියාවක් පිළිබඳව අනුමාන කිරීමේදී භාවිතා කරන අතර ක්රියා පද සහ විශේෂණ පද සමඟ භාවිතා කෙරේ. ක්රියා මූලය ස්වරයකින් හෝㄹ’ ව්යඤ්ජනයෙන් අවසන් වන්නේ නම්ි-ㄴ 것 같다’ දිㄹ’ හැර වෙනත් ව්යඤ්ජනයකින් අවසන් වන්නේ නම්ි-:으ㄴ 것 같다’ ද
යෙදේ.
가다➔간 것 같다 읽다➔읽은 것 같다
예쁘다➔예쁜 것 같다 춥다➔추운 것 같다
공부하다➔공부한 것 같다
27.-겠네요ථ යමෙකුගේ හැඟීම් හෝ වර්තමානයේල අනාගතයේ
තත්වයන් පිළිබඳව අනුමාන කිරීමේදී භාවිතා කරයි. ක්රියා පද සහ
විශේෂණ පද සමඟ භාවිතා කෙරේ.
오다➔오겠네요 크다➔크겠네요
먹다➔먹겠네요 덥다➔덥겠네요
공부하다➔공부하겠네요
*අතීතයේ සිදුවූ හෝ සිදුවී අවසන් ක්රියා පිළිබඳව අනුමාන කර
ප්රකාශ කිරීමේදීි-었/았/였겠네요’ ලෙස භාවිතා කරයි.
가: 어제 파티에 사람이 많았어요.
나: 그래요? 재미있었겠네요.(과거)
가: 철수 씨가 집에 도착했을까요?
나: 네. 벌써 두 시니까 도착했겠네요.(완료)
28.-어/아/여지다,පවතින තත්ත්වයක සිට වෙනත් තත්ත්වයකට
පරිවර්ථනයකට ලක්වීම පෙන්නුම් කරයි. විශේෂණ පදයන්හි මූලයන්
සමඟ එක් වී එම විශේෂණ පදය ක්රියා පදයක් බවට පත්වේ.
විශේෂණ පදයේ මූලයි아’ හෝ 오’ වලින් අවසන්වේ නම්-아지
다’ ද 아’ , 오’ හැර වෙනත් ස්වරයකින් අවසන් වී ඇත්නම් -어지
다’ ද 하다’ ක්රියා පද සමඟ -여지다’ ද යෙදේ.
작다➔작아지다 *크다➔커지다
*덥다➔더워지다 *빠르다➔빨라지다
착하다➔착해지다
29.-(으)ㄴ 적이 있다/없다, යම් ක්රියාවක් අතීතයේ සිදුකර ඇති අවස්ථාවක් ඇති බව ප්රකාශ කිරීමට භාවිතා කරයි. ක්රියා මූලය ස්වරයකින් හෝㄹ’ ව්යඤ්ජනයෙන් අවසන් වන්නේ නම් -ㄴ 적이 있다/없다’ දිㄹ’ හැර වෙනත් ව්යඤ්ජනයකින් අවසන් වන්නේ නම් -(으)ㄴ 적이 있다/없다’ ද යෙදේ.
가다➔간 적이 있다 보다➔본 적이 있다
먹다➔먹은 적이 있다 읽다➔읽은 적이 있다
공부하다➔공부한 적이 있다
30.못 V: යම් ක්රියාවක් කිරීමට නොහැකි බව ප්රකාශ කිරීමේදී භාවිතා
කරයි. ප්රකාශනාත්මක සහ ප්රශ්නවාචී වාක්යවල පමණක ් භාවිතා
කරයි.
가다➔못 가다/가지 못하다 보다➔못 보다/보지 못하다
먹다➔못 먹다/먹지 못하다 읽다➔못 읽다/읽지 못하다
공부하다➔못 공부하다(*)/공부 못해요(0)/ 공부하지 못하다(○)
31.-(으)ㄹ게요: යම් කාර්යයක් තමා විසින් සිදු කරන බවට යමෙකුට
ප්රකාශ කිරීමේ දී ‘කරන්නම්’ අර්ථයෙන් යෙදේ. ක්රියාපද සමග
පමණක් භාවිතා වේ.
보다➔볼게요 가다➔갈게요
먹다➔먹을게요 읽다➔읽을게요
공부하다➔공부할게요
32.-기로 하다ථ යම් ක්රියාවක් කිරීමට තීරණය කිරීම, හෝ අදිටන් කර
ගැනීමේදී භාවිතා කරයි. ක්රියා පද සමග පමණක් භාවිතා කෙරේ.
보다➔보기로 하다 가다-가기로 하다
먹다➔먹기로 하다 읽다➔읽기로 하다
공부하다➔공부하기로 하다
33.-(으)ㄹ 것 같다, මෙතෙක් සිදු නොවූ ඉදිරියේ දී සිදු වීමට නියමිත
හෝ වර්තමානයේ සිදුවීමට ඉඩ ඇති සිදුවීමක් පිළිබඳව අනුමාන
කිරීමේදී භාවිතා කරයි. ක්රියා පද, විශේෂණ පද සහි있다’,없다’
යන පද සමඟ යෙදේ.
가다➔갈 것 같다 예쁘다➔예쁠 것 같다
많다➔많을 것 같다 밝다➔밝을 것 같다
공부하다➔공부할 것 같다
34.(이)랑, ① දෙකකට වැඩි නාමපද ප්රමාණයක් සහ යන අර්තයෙන්
සම්බන්ධ කිරීමේදී භාවිතා කරයි.
② මෙයින් කිසියම් ක්රියාවක් ‘එක්ව කරනවා, සමඟ කරනවා’ යන
අදහසද කියැවේ.
친구➔친구랑 사과➔사과랑
형➔형이랑 부모님➔부모님이랑
*මෙය බොහෝවිට කථනයේදී භාවිතා කරයි. ලේඛනයේදී 와, 과
භාවිතා කරයි.
친구➔친구와 사과➔사과와
형➔형과 부모님➔부모님과
35.-어/아/여 보다, යම් ක්රියාවක් කිරීමට උත්සාහ කර බලන ලෙස
පැවසීම, උත්සාහ කිරීම යන අදහස් පැවසීමේදී භාවිතා කෙරේ. මෙය
ක්රියා පද සමඟ පමණක් භාවිතා වේ.
가다➔가 보다 켜다➔켜 보다
찾다➔찾아 보다 읽다➔읽어 보다
공부하다➔공부해 보다
36.-는데/은데/인데, පළමු වාක්යය සහ දෙවැනි වාක්යය අතර
අන්තර්ගතය එකිනෙකට සන්සන්දනය වන බවක් ප්රකාශ කිරීමේදී
භාවිතා කරයි. ක්රියා පද, විශේෂණ පද සහි있다, 없다’ පද සමඟි-
는데/은데’ භාවිතා කරන අතර නාම පද සමඟි-인데’ භාවිතා
කරනු ලබයි.
가다➔가는데 예쁘다➔예쁜데
먹다➔먹는데 *춥다➔추운데
공부하다➔공부하는데 학생➔학생인데
*멀다➔먼데
37.-(으)ㄹ 수 있다,කිසියම් ක්රියාවක් කිරීමට ඇති හැකියාව හෝ යම් සිදුවීමක් සිදුවීමට ඇති සම්භාවිතාව පිළිබඳව පැවසීමේදී භාවිතා කරයි. එලෙස හැකියාවක් නොමැති විට හෝ යම් දෙයක ් සිදුවීමේ සම්භාවිතාවක් නොමැති විටි-:(으)ㄹ 수 없다’ භාවිතා කරයි. මෙය
ක්රියා පද සහ විශේෂණ පද සමඟ එකතුවේ.
가다➔갈 수 있다 오다➔올 수 있다
먹다➔먹을 수 있다 읽다➔읽을 수 있다
공부하다➔공부할 수 있다.
38.-는지, යම් කිසි කාර්යයක් කරන්නාවූ ආකාරය හෝ මාධ්යය
පිළිබඳව විමසීමේදී භාවිතා කරයි.어떻게’어디’ 무엇’ යන
ප්රශ්නවාචී පද සමඟ යෙදෙන අතර ක්රියා පද සහ විශේෂණ පද
සමඟ එකතුවේ.
가다➔가는지 주다➔주는지
먹다➔먹는지 읽다➔읽는지
공부하다➔공부하는지
*ප්රකාශයේදී හෝ විමසීමේදීි-는지 알다රැ 모르다’ ලෙස භාවිතා
කිරීමෙන් යම් කාරණයක් පිළිබඳව දැනසිටින බව හෝ නොදැන
සිටින බව හඟවයි.
가다➔가는지 알아요/몰라요 읽다➔읽는지 알아요/몰라
39.-(으)려면ථ මුල් වාක්යයේ ක්රියාව සිදුවීමට නම් දෙවනි වාක්යයේ
අන්තර්ගත කොන්දේසි සම්පූර්ණ කළ යුතු බව පැවසීමට භාවිතා
කරයි. ක්රියා පද සහ විශේෂණ පද සමඟ එකතුවේ.
가다➔가려면 오다➔오려면
먹다➔먹으려면 읽다➔읽으려면
공부하다➔공부하려면
40.-다가, යම් ක්රියාවක් හෝ තත්වයක් නවතා වෙනත් ක්රියාවක් හෝ
තත්වයක් වෙත යොමුවීමේදී භාවිතා කරයි. ක්රියා පද, විශේෂණ පද
සහ있다, 없다’ සමඟ යෙදේ.
가다➔가다가 보다➔보다가
먹다➔먹다가 읽다➔읽다가
공부하다➔공부하다가
41.-지만,පළමු වාක්යයේ අදහසට ප්රතිවිරුද්ධ අදහසක් දෙවන
වාක්යයෙන් කියැවෙන විට එම වාක්ය දෙක සම්බන්ධ කිරිමට යොදා
ගැනේ. ක්රියා පද, විශේෂණ පද සමඟි-지만’ ලෙස යෙදෙන අතර
නාම පද සමඟි-이지만’ ලෙස යෙදේ.
보다➔보지만 받다➔받지만
공부하다➔공부하지만
친구➔친구지만 학생➔학생이지만
① මුල් වාක්යයේ අර්ථයට විරුද්ධ අර්ථයක් පසුපස වාක්යයෙන්
ගෙනෙන අවස්ථාවලදී යොදාගනු ලබයි.
동생은 키가 크지만 형은 키가 작아요.
누나는 공부를 잘하지만 형은 잘 못해요.
②මුල් වාක්යය පසුපස වාක්යයට බලපෑමක සිදුනොකරන
අවස්ථාවලදී ද යොදාගනු ලබයි.
어제는 많이 아팠지만 이제 괜찮아요.
고기를 먹을 수 있지만 좋아하지 않아요.
42.-어/아/여 주다, වෙනත් අයෙකු වෙනුවෙන් කිසියම් කාර්යයක්
ඉටුකර දීම හෝ උදව්වක් ලබා දීම හෝ උදව්වක් කර දෙන ලෙස
ඉල්ලා සිටීම යන අදහසින් භාවිතාවේ. ක ්රියා පද සමඟ පමණක්
යෙදේ.
보다➔봐 주다 빌리다➔빌려 주다
*돕다➔도와주다 *듣다➔들어 주다
사랑하다➔사랑해 주다
*කිසිවෙකුගේ උපකාරයක් හෝ යම් ක්රියාවක් කර දෙන ලෙස
ගෞරවයෙන් ඉල්ලා සිටීමේදීි-어රැ아රැ야 주시겠어요රෑ’ ලෙස භාවිතා
කරයි.
보다➔봐 주시겠어요? 읽다➔읽어 주시겠어요?
*යමෙකුට යම් උපකාරයක් අවශ්යදැයි විමසීමේදී නැතහොත් යම්
උපකාරයක් කර දීමට විමසීමේදීි-어/아/야 드릴까요?’ ලෙස
භාවිතා කරයි.
보다➔봐 드릴까요? 읽다➔읽어 드릴까요?
43.만, ‘පමණයි’ යන අර්ථයෙන් නිශ්චිත සීමාව දැක්වීමේදී භාවිතා
කරයි. නාම පදයකට පසුපසින් යෙදේ.
나➔나만 친구➔친구만
선생님➔선생님만 조금➔조금만
한 개➔한 개만
44.N께,에게’ යන නිපාතයෙහි ගෞරවාර්ථ රූපය වේ.
어머니➔어머니께 할아버지➔할아버지께
선생님➔선생님께
*වාක්යයක උක්ත පදයක් සඳහා 께서’ භාවිතා කරන අතර එම
වාක්යයේ ආඛ්යාතය සඳහා -시-’ යන්න එකතු කරයි.
어머니➔어머니께서 할아버지➔할아버지께서
선생님➔선생님께서
45.-어도 되다, යම් අවසරයක් හෝ අනුමැතියක් ලබා දීමේදී මෙන්ම,
අවසරයක් හෝ අනුමැතියක් ඉල්ලීමේදී ද භාවිතා කරයි. අවසරයක්
හෝ අනුමැතියක් ලබා නොදෙන බව පැවසීමේදී -으면 안 되다.
යන්න එකතු කරයි.
가다➔가도 되다 오다➔와도 되다
받다➔받아도 되다 듣다➔들어도 되다
노래하다➔노래해도 되다
56.-는데요, යම් තත්වයක් හෝ යම් දෙයක් පිළිබඳව කතා කරන
අතරතුර අසන්නාගේ ප්රතිචාරය බලාපොරොත්තු වීම මෙමඟින්
අදහස් කෙරේ. සාමාන්යයෙන් සංවාදයක් අඛණ්ඩව පවත්වාගෙන
යාම අපේක්ෂා කිරීමේදී මෙය භාවිතා කරයි. ක්රියා පද සහ විශේෂණ
පද සමඟ යෙදේ.
가다➔가는데요 예쁘다➔예쁜데요
받다➔받는데요 춥다➔추운데요
노래하다➔노래하는데요
57.-지 말다ථ යම් ක ්රියාවක කිරීම ‘තහනම්, එපා’ යන බව පැවසීමේදී
යොදා ගනී. ප්රශ්නා්රථය, විධනාර්ථය සහ යොජනාර්ථයේදී පමණක්
භාවිතා කරයි.
가다➔가지 말다 보다➔보지 말다
먹다➔먹지 말다 받다➔받지 말다
노래하다➔노래하지 말다
58.-(으)면 안 되다, යම් තත්වයක් හෝ යම් ක්රියාවක් සිදුකිරීම සුදුසු
නැතිබව පැවසීමේදී යොදාගනී. ක්රියා මූලය සමඟ යෙදේ.
가다➔가면 안 되다 보다➔보면 안 되다
먹다➔먹으면 안 되다 받다➔받으면 안 되다
노래하다➔노래하면 안 되다
59.-(으)니까, පළමු වාක්යයේ අන්තර්ගතය දෙවන වාක්යයේ
අන්තර්ගතයෙහි සිදුවීමට හේතුව ලෙස ඉදිරිපත් කිරිමේදී මෙය යොදා
ගනී. ක්රියා පද, විශේෂණ පද සහි있다, 없다’ පද සමඟ යෙදේ. නාම
පදයක අගට -이니까’ යොදාගනු ලබයි.
가다➔가니까 예쁘다➔예쁘니까
먹다➔먹으니까 좋다➔좋으니까
학생➔학생이니까
60.-기 때문에, යම් සිද්ධියක් සිදුවීමට බලපෑ හේතුව පිළිබඳව
පැවසීමේදී භාවිතා කරයි. ක ්රියා පද, විශේෂණ පද සහ 있다, 없다’
පද සමඟ යෙදේ. නාම පදයක අගට -이기 때문에’ යොදාගනු ලබයි.
가다➔가기 때문에 예쁘다➔예쁘기 때문에
먹다➔먹기 때문에 좋다➔좋기 때문에
학생➔학생이기 때문에
61.-는/ㄴ다고 하다ථ වෙනත් පුද්ගලයෙකුගෙන් දැනගන්නා ලද
තොරතුරක් උපුටා පැවසීමේදී හෝ ලිඛිතව දැන්වීමේදී භාවිතා කරයි.
ප්රධාන වශයෙන් ආසන්න වර්තමානයේ සිදුවන යමක් හෝ
අනාගතයේ කිරීමට බලාපොරොත්තු වන්නාවූ දෙයක් පිළිබඳව
පැවසීමේදී භාවිතා කරයි. ක්රියා පද සමඟ යෙදේ.
가다➔간다고 하다 서다➔선다고 하다
입다➔입는다고 하다 *울다➔운다고 하다
공부하다➔공부한다고 하다
*‘-는다고 해요’ යන්න -는대요’ ලෙස කෙටියෙන් භාවිතා කළ
හැකිය.
가다➔간대요 공부하다➔공부한대요.
62.-는 중, යම් ක්රියාවක් සිදුවෙමින් පවතින අතරතුර යන්න ප්රකාශ
කිරීමේදී භාවිතා කරයි. මෙය ක්රියා පද සමඟ එකතුවේ.
가다➔가는 중 마시다➔마시는 중
먹다➔먹는 중 찾다➔찾는 중
공부하다➔공부하는 중
63.-었/았/였다고 하다, වෙනත් පුද්ගලයෙකුගෙන් දැනගන්නා ලද
තොරතුරක් උපුටා පැවසීමේදී හෝ ලිඛිතව දැන්වීමේදී භාවිතා කරයි.
ප්රධාන වශයෙන් අතීතයේ සිදුවූ යමක් පිළිබඳව පැවසීමේදී භාවිතා
කරයි. ක්රියා පද සහ විශේෂණ පද සමඟ යෙදේ. නාම පද අගට-이
었다고 하다’ ලෙස භාවිතා කරයි.
가다➔갔다고 하다 예쁘다➔예뻤다고 하다
찾다➔ 찾았다고 하다 먹다➔먹었다고 하다
행복하다➔행복했다고 하다 학생이다➔학생이었다고 하다
*‘-았다고 해요’ යන්න -았대요’ ලෙස කෙටියෙන් භාවිතා කළ
හැකිය.
가다➔갔대요 행복하다➔행복했대요
64.-(으)ㄹ 거라고 하다,වෙනත් පුද්ගලයෙකුගෙන් දැනගන්නා ලද
තොරතුරක් උපුටා පැවසීමේදී හෝ ලිඛිතව දැන්වීමේදී භාවිතා කරයි.
ප්රධාන වශයෙන් අනාගතයේදී සිදුවීමට නියමිත සිදුවීමක පිළිබඳව
බලාපොරොත්තුවක් හෝ අනුමානයක් ඇති බව පැවසීමේදී භාවිතා
කරයි. ක්රියා පද සහ විශේෂණ පද සමඟ යෙදේ. නාම පදයක්
අවසානයේ -일 거라고’ ලෙස භාවිතා කරයි.
가다➔갈 거라고 하다 예쁘다➔예쁠 거라고 하다
먹다➔먹을 거라고 하다 ෆ덥다➔ 더울 거라고 하다
행복하다➔행복할 거라고 하다
학생이다➔학생일 거라고 하다
*‘-을 거라고 해요’ යන්න -을 거래요’ ලෙස කෙටියෙන් භාවිතා
කළ හැකිය.
가다➔갈 거래요 행복하다➔행복할 거래요
65.-(으)ㄹ 때ථ යම් සිදුවීමක් සිදුවෙමින් පවතින අතරතුර හෝ යම්
ක්රියාවක්ල යම් තත්වයක් නොනැවතී සිදුවන අතරතුර යන අර්ථය
ප්රකාශනයේදී භාවිතා කරයි. ක්රියා පද සහ විශේෂණ පද සමඟ
යෙදේ. නාම පදයක් අවසානයේි-일 때’ ලෙස භාවිතා කරයි.
가다➔갈 때 기쁘다➔기쁠 때
읽다➔읽을 때 좋다 ➔ 좋을 때
공부하다➔공부할 때 학생이다➔학생일 때
*ක්රියා මූලය සමඟි-(으)ㄹ 때마다’ යන්න යෙදීමෙන් යම් සිදුවීමක්
සිදුවන වාරයක් පාසා සෑම විටම යන අදහස කියැවේ.
학교에 갈 때마다 신문을 읽을 때마다
66.-(으) 줄 알다ථ යම් ක්රමවේදයක් දැන සිටින බව හෝ යම් ප්රශ්නයක් විසදීමේ හැක ියාවක ් ඇති බව ප්රකාශ කිරීමේදී භාවිතා කරයි. මෙහි අර්ථයි-(으) 수 있다’ හා යම් සමානතාවයක්
පෙන්නුම් කරන අතර ක්රියා පද සමඟ පමණක් භාවිතා කළ හැකිය.
보다➔볼 줄 알다 쓰다➔쓸 줄 알다
팔다➔팔 줄 알다 읽다➔읽을 줄 알다
수영하다➔수영할 줄 알다
67.처럼, ‘වගේ’ හෝ ‘වැනි’ අදහස් ගෙන දෙයි. නාම පදයකට පසුව
යෙදේ.
가수➔가수처럼 너➔너처럼
한국사람➔한국사람처럼 부모님➔부모님처럼
68.-(으)라고 하다ථ වෙනත් පුද්ගලයෙකුගෙන් දැනගන්නා ලද විධානයක් උපුටා පැවසීමේදී හෝ ලිඛිතව දැන්වීමේදී භාවිතා කරයි. ක්රියා පද සමඟ පමණක් භාවිතා කරයි.
가다➔가라고 하다 쉬다➔쉬라고 하다
팔다➔팔라고 하다 먹다➔먹으라고 하다
연습하다➔연습하라고 하다 *듣다➔들으라고 하다
*‘-(으)라고 해요’ යන්නි-(으)래요’ ලෙස කෙටියෙන් භාවිතා කළ
හැකිය.
가다➔가래요 먹다➔먹으래요
*‘නැත’ යන අර්ථයෙන්-지 말라고 하다’ ලෙස භාවිතා කළ හැකියි.
가다➔가지 말라고 먹다➔먹지 말라고
69.-자고 하다, යම් ක්රියාවක් එක්ව කීරීමට යෝජනා කිරීම පිළිබඳව
දැන ගැනීමෙන් පසු එය යමෙකුට උපුටා පැවසීමේදී හෝ ලිඛිතව
දැන්වීමේදී භාවිතා කරයි. ක ්රියා පද සමඟ පමණක් භාවිතා කරයි.
가다➔가자고 하다 쉬다➔쉬자고 하다
팔다➔팔자고 하다 먹다➔먹자고 하다
연습하다➔연습하자고 하다
*‘-자고 해요’ යන්නි-재요’ ලෙස කෙටියෙන් භාවිතා කළ හැකිය.
가다➔가재요 먹다➔먹재요
*‘නැත’ යන අර්ථයෙන්ි-지 말자고 하다’ ලෙස භාවිතා කළ හැකිය.
가다➔가지 말자고 먹다➔먹지 말자고
Comments
Post a Comment